طراحی و تولید نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی برای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی

سپتامبر 28, 2021

گزارش وب سایت بازارکار از نرم افزار رایمون ERP

طراحی و تولید نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی برای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، مهندس میثم سخنگو با اعلام این خبر گفت: شعار ما در طراحی و تولید این نرم‌افزار کاربردی “از کارگاه تا هلدینگ با رایمون” است و باید بگویم، “شرکت آوید سامانه رایمون” در سال 1394 با همکاری تیمی توانمند از جوانان باانگیزه و متخصص باهدف ایجاد تحول در صنعت ERP کشور تأسیس‌شده و یکی از کارهای خوب این تیم طراحی و تولید نرم‌افزار ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی) می‌باشد که درواقع یک نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار است.

وی افزود: این نرم‌افزار، امکانی را برای سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند با استفاده از اطلاعات یکپارچه نسبت به ساده‌سازی و خودکارسازی فرآیندهای سازمانی خود اقدام کنند؛ این اقدام موجب افزایش شفافیت، دقت، سرعت و کارآمدی فرآیندهای جاری می‌شود.

مهندس سخنگو تصریح کرد: رایمونی‌ها پس از مطالعه میدانی و بررسی علل شکست در پیاده‌سازی نرم‌افزارهای ERP و شناسایی موانع استفاده از ظرفیت کامل آن‌ها در صنایع گوناگون اقدام به تولید نرم‌افزار ERP تحت وب رایمون کردند.

نرم‌افزار ERP رایمون شامل سیستم‌های مالی (حسابداری، حقوق و دستمزد، دارایی ثابت، خزانه‌داری و بهای تمام شده)، سیستم‌های لجستیک (مدیریت تأمین و پیمانکاری، انبار و حسابداری انبار، مدیریت فروش) و سیستم‌های تولید (اطلاعات مهندسی ساخت، سفارش گذاری تولید و ثبت عملکرد تولید) می‌باشد. تمایز رایمون با محصولات مشابه را می‌توان در وهله اول در انعطاف‌پذیری و داینامیک بودن نرم‌افزار مشاهده کرد.

طراحی الگو محور:

وی در ادامه گفت: نرم‌افزارهای رایمون به‌صورت الگو محور طراحی‌شده به این معنی که مشتریان می‌توانند با توجه به فرآیندهای درون‌سازمانی خود با هر درجه از پیچیدگی، الگوهای موردنیاز را در سیستم تعریف کنند و در ادامه جریان‌های کاری مطابق با این الگوها، در سازمان جاری خواهد شد، اما اوج تمایز محصولات رایمون با سایر نرم‌افزارهای مشابه را می‌توان در سیستم‌های مدیریت تولید مشاهده کرد. سیستم مدیریت تولید رایمون به‌گونه‌ای طراحی‌شده که توانایی پیاده‌سازی در تمامی خطوط تولید فارغ از نوع صنعت و میزان پیچیدگی آن‌ها را داشته باشد. ب

رای رسیدن به این هدف باید سیستمی طراحی می‌شد که کاربران بتوانند بدون نیاز به داشتن مهارت برنامه‌نویسی و در کوتاه‌ترین زمان فرم‌های دلخواه خود را برای ثبت اطلاعات و اخذ گزارش‌ها ایجاد کنند. تا پیش‌ازاین کارخانه‌ها برای تحقق این هدف مجبور بودند با صرف هزینه‌های گزاف نرم‌افزار مخصوص به خود را طراحی کنند، اما اکنون می‌توانند با سرمایه اندک سیستم مدیریت تولید دلخواه خود را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آوید سامانه رایمون مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی افزود:

یکی از دغدغه‌های مشتریان برای خرید نرم‌افزار ERP این است که با رشد سازمان مجبور هستند نرم‌افزار سابق خود را کنار بگذارند و با صرف هزینه زیاد نرم‌افزاری را تهیه کنند که پاسخگوی نیازهای جدید آن‌ها باشد یا آنکه از همان ابتدا نرم‌افزاری را خریداری کنند که برای شرکت‌های بزرگ ساخته‌شده، این کار هم ازلحاظ مالی و هم ازلحاظ فنی برای بسیاری از شرکت‌ها مقدور نیست.

نرم‌افزار رایمون به‌صورت ماژولار طراحی‌شده است و این امکان به آن‌ها داده‌شده از هر سیستم تنها امکاناتی را تهیه کنند که متناسب با نیازهای فعلی آن‌ها باشد و زمانی که سازمانشان توسعه پیدا کرد نسبت به توسعه امکانات نرم‌افزار اقدام کنند بدون آنکه مجبور به خریداری نرم‌افزار جدید باشند. درواقع این محصول قابلیت پیاده‌سازی در یک کارگاه پنج نفره تا یک هلدینگ چند هزار نفره را خواهد داشت.

این مدیر فناور در ادامه توضیح داد: توسعه شرکت رایمون از ابتدای تأسیس تاکنون به‌صورت گام‌به‌گام بوده و تمام منابع مالی موردنیاز را صرفاً از طریق فروش محصولات خود به مشتریان و سرمایه‌گذاری سهام‌داران به دست آورده و تزریق مالی دیگری به‌جز این موارد در بدنه شرکت صورت نگرفته بااین‌حال این مجموعه توانسته پرسنل خود را از 5 نفر به 15 نفر برساند و در جذب مشتریان بزرگ نیز موفقیت چشم‌گیری حاصل نماید.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی پارک علم و فناوری البرز از واحدهای فناور و دانش‌بنیان اظهار کرد: در مسیر توسعه شرکت رایمون، مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری استان البرز نقش بسیار چشم‌گیری داشته و دارند اما می‌توان انتظار داشت در صورت حمایت ارگان‌های مالی و صندوقهای سرمایه گذاری از شرکت رایمون مسیر توسعه این شرکت با سرعت بالاتری طی شود به‌نحوی‌که بر اساس برآوردهای صورت گرفته می‌توان انتظار داشت، توسعه منابع انسانی شرکت از 15 نفر به 80 نفر افزایش یابد.

منابع:

سایت پارک علم و فناوری البرز

خبرگزاری دانشجو

جهاد دانشگاهی

وب سایت بازارکار

طراحی و تولید نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی snn.ir

طراحی و تولید نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی  snn.ir

رایمون ERP از دیدگاه پارک علم و فناوری البرز

رایمون ERP از دیدگاه پارک علم و فناوری البرز

اطلاعات بیشتر

1 شهریور 1400 11:21