سخنرانی مدیر عامل آوید سامانه رایمون در دیدار با ریاست جمهوری

آوریل 21, 2022

مدیرعامل شرکت آوید سامانه رایمون، مستقر در پارک علم و فناوری البرز، در سفر استانی آیت الله رئیسی به استان البرز گفت: ریاست محترم جمهور جناب آقای رئیسی از شما می‌خواهیم به موضوع فرهنگ سازی برای کارآفرینی جوانان و نیز حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور اعتماد کنید.

متن سخنرانی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت ریاست محترم جمهور جناب آقای رئیسی، بنده میثم سخن گو هستم کارآفرین در حوزه شرکت های خلاق ، فناور و دانش بنیان.

با توجه به نام گذاری سال جاری با محوریت حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان توسط مقام معظم رهبری، عرایض خود را در ۳ دسته و با همین محوریت تقدیم حضورتان میکنم:

فرهنگ سازی

شاید مهمترین حمایتی که بتوان از کارآفرین و کارآفرینی کرد، فرهنگ سازی گسترده در سطح کشور باشد.

با همان قوتی که در طول ۳۰ سال برای کنکور، دانشگاه و کارمند پروری در صدا و سیما و سایر سازمان های دولتی تبلیغ شد، برای کارآفرینی واشتغال زایی، سرمایه گذاری و تبلیغ شود. تا جوانان مشتاق بتوانند با حمایت خانواده و جامعه پا به عرصه کارآفرینی بگذارند.

به نحوی که کارآفرینی به عنوان یک ارزش در کشور تلقی شود و فعالیت این جوانان خلاق و جهادی مورد توجه جامعه قرار گیرد، با توجه به انگیره و نشاط ایجاد شده می توانیم در کوتاه مدت شاهد تغییر اساسی در رویه اشتغال زایی باشیم.

می توان انتظار داشت که یک جوان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا حتی پیش از آن، بتواند برای خود یا چند نفر دیگر به دنبال ایجاد شغل باشد، به جای آنکه به ارسال رزومه به سازمان های دولتی یا شرکت های خصوصی جهت استخدام اتکا نماید.

اعتماد به شرکت های خلاق، فناور و دانش‌بنیان

جناب آقای رئیس جمهور، شرکت های دانش بنیان و فناور امکان به سرانجام رساندن پروژه های مهم و کلیدی در سطح ملی را دارند اما توانایی دریافت این پروژه ها با ساختار بروکراتیک و نگاه بدبینانه کنونی برایشان فراهم نیست.

به شرکت های فناور اعتماد کنیم و پروژه های ملی و کلیدی را بدهیم.نگوییم توان مالیشان کم است، ریسکش بالاست، ممکن است انجام نشود. پروژه های انجام نشده بسیاری  وجود دارد که شرکت های بسیار بزرگ و توانمند عهده دار آن بوده اند، مطمئنا با تغییر رویه می توانیم تحولی ایجاد کنیم.

لذا از شما خواهشمندم دستوری فرمایید تا استان ها موظف شوند بخشی از پروژه های در دست اقدام خود را از طریق پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد به شرکت های واجد شرایط مستقر در این مراکز، جهت انجام واگذار نمایند. شروع این اقدام را می توان با واگذاری حداقل ۳۰ درصد از این پروژه ها انجام داد.

جناب آقای رئیس جمهور، مطمئن باشید با توجه به ساختار این شرکت ها، در کمتر از ۱۲ ماه نتایج شگفت انگیز و سازنده آن را با کاهش چشمگیر هزینه و زمان اجرای پروژه و افزایش کیفیت و کارایی آنها در سطح کشور، مشاهده خواهید نمود.

اما مطمئناً بدون ایجاد این تغییرات اساسی در ساختار مذکور، حمایت ها در حد یک بنر و تابلو از سخنان مقام معظم رهبری باقی خواهد ماند.

حمایت‌ها

بسیاری از  جوانان نخبه کشور، کار خود را از زیر پله شروع کرده اند، به افراد و شرکت های مشتاق دانش بنیان و فناور زیر پله بدهید، اما با هزینه مناسب. به نحوی که یک جوان ۲۰ ساله از عهده هزینه های آن برآید.

بسیاری از حمایت های جزئی که شاید به چشم هم نیاید برای شرکت های تازه تاسیس دانش بنیان و فناور حیاتی  است. ارائه تجهیزات و فضای کار با هزینه مناسب می تواند موتور محرکی شود برای جهش این شرکت ها.

جناب آقای رئیس جمهور، کار و فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان ریسک و هزینه بالایی دارد و در حال حاضر تمام این ریسک را کارآفرین متحمل می شود و سایر ارگان ها تنها دم از حمایت می زنند و هیچ بانک یا ارگان دولتی حاضر نیست کوچکترین قسمتی از این ریسک را متحمل شود.

لذا خواهشمندم تمهیداتی اندیشیده شود تا تسهیلات، تجهیزات و فضای کار با هزینه مناسب در خور توان یک جوان ۲۰ ساله در اختیار شرکت های فناور قرار گیرد.

سخن نهایی

شرکت آوید سامانه رایمون، تنها یکی از صد ها شرکت در ایران است که با وجود کمبود امکانات مالی، رفاهی و فناورانه، و با استفاده هر چه بهینه تر از امکانات موجود، توانسته است به عنوان یکی از پیشگامان صنعت ERP در ایران فعالیت نماید. محصولات رایمون در سه دسته بندی سیستم های مالی، سیستم های لجستیک و سیستم های تولید تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام نیز زیرشاخه های خود را در بر می‌گیرند.

لینک خبر

اطلاعات بیشتر